Skip to content

Witchcraft Wave V3.0 74, 2. del

31/01/2011

Ob zaključku 1. dela sem naznanil, da bom napisal še kaj o vožnji z Witchraft Wave V3.0 74. Desko sem do sedaj vozil v nam domačih pogojih na naših lokalnih spotih in v tem času o njej dobil vsaj približno dovolj dobro predstavo, da vam jo lahko predstavim. Moje surfaško znanje še zdaleč ni primerljivo znanju profesionalnih ali polprofesionalnih ocenjevalcev zato bo tudi besedilo temu primerno.

Najlažje jo bom primerjal z mojima zadnjima dvema malima deskama, ki sem ju imel pred tem. To sta bili AHD Maui Force 8’2 (2002, 76l, 250cm, 53,5cm) in Starboard Evo XTV 70 (2007, 70l, 229cm, 55,5 cm). Prva je bila zelo udobna za šibanje gor in dol in se je najbolje počutila v zavijanjih v večjih radijih in vožnji po velikih valovih v katerih je bila tudi zelo mirna. Veliki valovi so pri nas tudi velika redkost in zaželel sem si desko, ki bi bila okretnejša in doma tudi v manjših valovih. Poleti leta 2006 sem v Moulayu videl še čisto svežega Boujmaajevega Evo-ta. Takoj mi je padel v oči in vbodel sem ga že jeseni istega leta. Ta deska mi je bila domača že ob prvem stiku. Izglisirala je praktično takoj in malodane sama od sebe, vožnja je bila zelo živahna, le preveč ga nisi smel žgat s pritiskanjem na zadnjo nogo, ker te je lahko kar hitro odspinalo. Morda bi se lahko temu delno ognil, če bi uporabljal kak drug, on-shore smernik. Sem pač vozil previdneje, s težo bolj na prvi nogi. Bila je tudi zelo odpustljiva in malodane neobčutljiva na nenatančne premike nog. V valu mi je bila zelo všeč. Z njo sem lahko zavil ostreje kot z AHD-jem. Lepo je vzdrževala hitrost do top-turna kjer si jo lahko na lahno ali pa na silo obrnil nazaj dol po valu. Kaj pa sedaj?

Sedaj pa nekaj čisto drugega.

Privijem smernik. Privijem še ostala dva. Grem v vodo. Stopim gor. Ups! Navkljub 4 litrom več še zdaleč ni tako stabilna kot je bil Evo. Volumen je razporejen drugače; več ga je na sprednjem in srednjem delu ter manj na zadnjem. Ob vodnem štartu je tako potrebno težišče takoj prestaviti naprej. Tudi vsaka najmanjša bočna telovadba se takoj pozna. Vse to je zelo evidentno pri izglisiranju. Deska namreč izglisira veliko prej, če smo pri tem aktivni. Potrebno jo je usmeriti z vetrom, postaviti plosko in vso težo preko zank na loku in nog usmeriti v peto jadra. Vožnja je mirna in kontrolirana, telesna drža je pokončna ter udobna, morda vse skupaj deluje celo malce upokojensko. Pogrešam edino petne blažilce, s katerimi sta bila opremljena AHD in Evo, saj je vožnja v razbitih pogojih kar trda. V veter gre veliko bolje kot katerakoli druga wave deska, ki sem jo vozil do sedaj. Najbolj ji ustrezajo zmerne hitrosti. Ko zapiha preveč, ne podivja vsevprek in se ne počutiš kot da bi jahal divjega vranca. Da pa ji to vseeno ne ustreza najbolj pokaže na nežnejši način; s spinanjem enega izmed treh smernikov. Prišel je čas za obrat. Komajda sem vstopil vanj sem bil že na drugi strani obrnjen v veter. To stvarco bi lahko obrnil na kovancu za 5 centov! Pri obratih moramo biti natančni glede dela in pozicij nog ter tranzicij jadra. Lenarjenje ne pride v poštev. Napake se ne odpustijo in se večinoma kaznujejo z lovljenjem ravnotežja in izgubo prepotrebne energije.

Do sedaj sem uspešno štartal, se odpeljal ven, obrnil in peljem se nazaj proti obali. Vse to sem naredil zaradi česa že? Ja, da ujamem val in ga ‘TADAAA!’ pojaham. Najde se jih kar nekaj in pri vsakem grem v frontside bottom turn. To imam najraje. Večji radij, manjši radij, ni problema, vseeno pa imam občutek, da ji bolj sedejo zavijanja v manjših polmerih. Kakor pritisnem (z občutkom, da ne bo pomote), tako gre. In gre in se ne ustavi dokler nisem tik pod vrhom, ko je čas za top turn. Izvedem ga in me ob tem neverjetno pospeši in kar izstreli nazaj na val s presenečenim, prav bebavo nasmejanim ksihtom ter neustavljivo željo da bi celotno vajo nemudoma izvedel še enkrat… in še enkrat… in še enkrat… Vendar je tudi to vajo potrebno izvesti z malodane kirurško natančnostjo. Le-te sam ravno nisem sposoben ves čas. Zato pa mi vsak tak uspešno izveden manever prinese neizmerno veselje in me ponese v surfaška nebesa.

Za konec bi na kratko povzel; ta deska ni namenjena živahnemu drajsanju v ravni črti. Narejena je za vožnjo po valovih. Vse kar počneš z njo v vmesnem času služi le temu, da čim hitreje prideš nazaj na mesto, kjer lahko ujameš naslednji val in ga obdelaš.

5 Comments leave one →
  1. gorazd permalink
    03/02/2011 20:47

    Lepo da si naredil predstavitev !
    Upam, da se kaj srečamo in jo lahko v živo pogledam. Me matra firbec, kako zgledajo robovi in vodna linija, da tako lepo zavija.
    Me spet ima da bi si eno naredil v moji delavnici …🙂

    uživaj !

    • 04/02/2011 07:06

      Decembra so pri Boardseekerju objavili prispevek o teh deskah v katerem jih predstavi kar shaper Bouke sam. Če ga še nisi uspel videt, ga poglej. Morda se bo tvoj firbec potem malo manj matral🙂

      Boardseeker magazine/ The Art of Witchcraft

      • gorazd permalink
        04/02/2011 14:39

        Sem že prebral tega Boukeja🙂 nekajkrat po dolgem in počez, vendar je to vseeno kot bi playboy listal,…. ko pa lepotico pobožaš po oblinah pa so čisto drugi občutki🙂

  2. sašo permalink
    27/02/2011 22:54

    tudi jaz jo že nekaj časa gledam,samo nisem čist preričan kako se obese na jadranskih pogojih.
    Imaš kakšno primerjalno izkušnjo z fliko?
    če lahko vprašam kolko kg imaš za 74 l.

    Lp

    Sašo

    • 28/02/2011 08:00

      Flikke nisem vozil. Moja teža se giblje okoli 70kg, pozimi malo gor, poleti malo dol. Glede na to, da se spogleduješ z Witchcraft in bi rad nekaj našim razmeram primernejšega ti predlagam, da si pogledaš še njihovo Chakro. Ta bi znala biti boljša izbira.

      Čau, Borut

Leave a Reply

